چرا تئاتر ببینیم؟؟

چرا تئاتر ببینیم؟؟

چرا تئاتر ببینیم؟؟ 150 150 صفحه رسمی آکادمی تئاتر ابوالحسنی

چرا تئاتر ببینیم؟؟؟!
تئاتر آیینه زندگی
🎭نمایشنامه ها وقایعی را روایت می کنند که چکیده ای از زندگیمان است .صحنه و حالات خاص که اتفاقات زائد از آن حذف شده است.یک زندگی چند سال و چند ماه در چند ساعت روایت میشود.این اتفاقات اکثرن در بیان این هستند که موضوعی از جامعه مطرح کنند و با زبان تئاتر به نقد آن بپردازند.وقتی ما زندگی خودمان را در قالب زبان نمایش ببینیم  قطعا مقدمه ای خواهد شد برای آنکه فکر کنیم اگر ما در آن موقعیت قرار می گرفتیم چه میکردیم؟مثلا در نمایش خداحافظ مردی در پاسخ به همسرش که از او پرسید اگر چند سال نباشم آیا به من خیانت میکنی؟جواب مثبت میدهد و در نتیجه مشکلات فراوانی برایش ایجاد می شود.وقتی برادر زنش علت این سوال را از او میپرسد می گوید نمیخواهم به شریک زندگیم دروغ بگویم… اگر شما در این موقعیت بودید چه میکردید؟آیا دروغ گفتن هیچ وقت درست نیست؟و اگر هست در چه مواردی؟اگر همسرتان چنین سوالی از شما کند پاسختان چیست؟قطعا تئاتر آیینه ای خواهد بود که به  تصمیم گیری در شرایط مشابه کمک خواهد کرد.
🎭.تئاتر شعار غیر مستقیم می دهد!
از خانه که بیرون می آییم می بینیم اطرافمان پر است از شعار های مختلف در مورد مسائل مختلف اجتماعی. اما شعار های  اجتماعی دو گونه است گاه بسیار سطحی . مثلا اگر گفته شود ذهنتان را از مسائل بد پاک سازی کنید شعاری بسیار سطحی است . اما اگر گفته شود همان طور که خانه را خانه تکانی می کنید چقدر ذهن را خانه تکانی می کنید؟هر چند عمیق نیست اما کمی پیام خود را در بطن دارد و به طور آشکار سخن را نمی گوید تا مخاطب آن را پس بزند.اما تئاتر زبانی است که اولا تضادی وجود دارد که یک پیام  ،بارها مورد حمله و مناشقه قرار می گیرد تا زمینه ای فراهم شود ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گیرد.مثلا فردی برای قیام علیه ظلم قیام می کند اما افرادی که ظالم هستند در مقابل او قرار می گیرد و فرد ظلم ستیز مجبور است هزینه های مختلف روحی_روانی کند تا بتواند علیه ظلم بپاخیزد.دوما ویژگی اصلی تئاتر که آن را از سخن مستقیم متمایز می کند چند لایه بودن آن است.قطعا وقتی  پیام و یا سخنی در لایه های زیرین متن قرار دارد باعث می شود مخاطب در مورد آن وادار به فکر شود و آن را با لذت بیشتری درک می کند.

آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی در بخش بزرگسالان و کودکان و نوجوانان به طور مرتب به نامنویسی از علاقه‌مندان رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی میپردازد . اين موسسه در سال۱۳۸۶،به منظور توسعه‌ و تمرکز بر دوره‌های طولانی مدت و کارگاه‌های منسجم آموزشیِ جنبه‌های مختلفِ سینما، تئاتر وهنرهای مربوط به آنها،تأسیس گردید. از زمان شروع دوره‌ی بازیگری حرفه‌ای، دوره‌

آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی در بخش بزرگسالان و کودکان و نوجوانان به طور مرتب به نامنویسی از علاقه‌مندان رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی میپردازد . اين موسسه در سال۱۳۸۶،به منظور توسعه‌ و تمرکز بر دوره‌های طولانی مدت و کارگاه‌های منسجم آموزشیِ جنبه‌های مختلفِ سینما، تئاتر وهنرهای مربوط به آنها،تأسیس گردید. از زمان شروع دوره‌ی بازیگری حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی آموزشگاه ابوالحسنی با هدف آموزش مهارت‌های لازم به هنرجویان و موفقیت آنان در عرصه ی رقابت با چهره های نام آشنا و حرفه ای همکاری کرده است . بسیاری از فارغ التحصيلان موسسه اینک در زمینه‌ی حرفه اي رشته خود شناخته شده‌اند و موسسه پيوسته تلاش مي كند تا تئاترهایی ایرانی با استعدادهای جدید تولید کند.

هنرجویان در این آموزشگاه به سه مقطع :مقدماتی-متوسط و حرفه ای تقسیم میشوند .

در پایان هر دوره (یک سال و شش ماه) به هنرجویان مدرک معتبر پایان دوره تعلق میگیرد.