اصول اخلاق بازیگری

theater

اصول اخلاق بازیگری

اصول اخلاق بازیگری 1000 425 صفحه رسمی آکادمی تئاتر ابوالحسنی

اصول اخلاق بازیگری در گروه تئاتر اگزیت، برگرفته از  “مجموعه اصول اخلاقی” ایالات متحده آمریکا

 

1) هرگز هیچ اجرایی را از دست نخواهم داد.

2) در هر اجرایی با انرژی و اشتیاق ظاهر خواهم شد و تمام توانم را بکار خواهم گرفت ؛ بدون توجه به تعداد تماشاچی، بیماری، هوای بد، حادثه و یا حتی مرگ در خانواده ام.

3) از تمام فعالیت های اجتماعی که با تمرین تئاتر و سایر برنامه های مربوط به آن تداخل پیدا می کند صرف نظر خواهم کرد و همواره سر وقت حاضر خواهم شد.

4) هرگز آغاز صحنه ها را با تأخیر در آماده شدنم ، به تأخیر نخواهم انداخت.

5) هرگز ورود به صحنه را از دست نخواهم داد.

6) اجازه نخواهم داد نظرات دوستان، آشنایان یا منتقدان هیچ بخشی از کارم را بدون دریافت مشاوره و راهنمایی صحیح از سوی کارگردان تغییر دهد.

7)هرگز دیالوگ ها، اجراها، نورها، اکسسوار، چیدمان صحنه، لباس ها و یا هیچ بخش دیگری از کار را بدون درمیان گذاشتن با کارگردان و کسب اجازه از او یا نماینده اش تغییر نخواهم داد و همواره مسئول مربوطه را در جریان خواهم گذاشت.

8) همواره آنچه نمایش از من میخواهد را بر لذت ها و برآورده شدن خواسته های شخصی خود مقدم خواهم دانست.

9) همواره با یاد خواهم داشت که کار من خلق یک تصویر است؛ بنابراین این تصویر را با ظاهر شدن با لباس صحنه و گریم در خارج از صحنه و چهار چوب نمایش در هم نخواهم شکست.

10) رهنمود های کارگردان یا نماینده اش را به همان شکلی که خواسته می شود خواهم پذیرفت، چرا که آنها نمایش را به شکل یک کلیت اجرایی و از بیرون مشاهده می کنند.

11) هرگز در حین تماشای کار سایر هنرمندان به عنوان تماشاچی، خودنمایی نخواهم کرد و به کارشان از موضع بالا نگاه نخواهم کرد. هرگز از روی حسادت و برای بهتر جلوه دادن خود، با تمسخر کارشان را نقد نخواهم کرد.

12) به نمایش و نمایشنامه نویس احترام خواهم گذاشت و همواره به یاد خواهم داشت که “کار هنری تا زمانی که به پایان نرسیده باشد کار هنری نیست.” تا زمانی که کار در مرحله ی تمرین است و به اجرا نرسیده، آن را قضاوت و ارزیابی نخواهم کرد.

13) هرگز شایعات و سخن چینی ها را پراکنده نخواهم کرد؛ چرا که این رفتاری مخرب است و به اعتبار کلیت کار نمایشی ، تئاتر و افراد مرتبط با آن لطمه خواهد زد-چه افراد داخل گروه و چه خارج از آن.

14) از آنجا که برای تئاتر احترام قائلم ، تمام تلاشم را خواهم کرد تا محیطی که در آن کار می کنم را چه در تمرین چه در اجرا تمیز، مرتب و خوش نما نگه دارم؛ بدون توجه به اینکه مشخصاً به من چنین وظیفه ای محول شده باشد یا نه.

15) از تمام وسایل صحنه و لباس های آن مراقبت خواهم کرد؛ چرا که می دانم اینها ابزار حرفه ای من هستند و بخشی حیاتی از کار به حساب می آیند.

16) همواره ادب و احترام ، اخلاق حرفه ای و شرافت انسانی را در تمامی عرصه های زندگی رعایت خواهم کرد؛ خصوصاً در حرفه ای که با مردم ارتباط مستقیم دارد. در هر تئاتری که کار می کنم تمامی قوانین و قواعد آن مکان را رعایت خواهم کرد.

17) هرگز عشق به هنر تئاتر را بخاطر سرخوردگی و شکست های کوچک از دست نخواهم داد.

آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی در بخش بزرگسالان و کودکان و نوجوانان به طور مرتب به نامنویسی از علاقه‌مندان رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی میپردازد . اين موسسه در سال۱۳۸۶،به منظور توسعه‌ و تمرکز بر دوره‌های طولانی مدت و کارگاه‌های منسجم آموزشیِ جنبه‌های مختلفِ سینما، تئاتر وهنرهای مربوط به آنها،تأسیس گردید. از زمان شروع دوره‌ی بازیگری حرفه‌ای، دوره‌

آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی در بخش بزرگسالان و کودکان و نوجوانان به طور مرتب به نامنویسی از علاقه‌مندان رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی میپردازد . اين موسسه در سال۱۳۸۶،به منظور توسعه‌ و تمرکز بر دوره‌های طولانی مدت و کارگاه‌های منسجم آموزشیِ جنبه‌های مختلفِ سینما، تئاتر وهنرهای مربوط به آنها،تأسیس گردید. از زمان شروع دوره‌ی بازیگری حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی آموزشگاه ابوالحسنی با هدف آموزش مهارت‌های لازم به هنرجویان و موفقیت آنان در عرصه ی رقابت با چهره های نام آشنا و حرفه ای همکاری کرده است . بسیاری از فارغ التحصيلان موسسه اینک در زمینه‌ی حرفه اي رشته خود شناخته شده‌اند و موسسه پيوسته تلاش مي كند تا تئاترهایی ایرانی با استعدادهای جدید تولید کند.

هنرجویان در این آموزشگاه به سه مقطع :مقدماتی-متوسط و حرفه ای تقسیم میشوند .

در پایان هر دوره (یک سال و شش ماه) به هنرجویان مدرک معتبر پایان دوره تعلق میگیرد.